10
Czerwiec
2020

Trening powinien być ciekawy

Nuda na treningu? W dzisiejszym świecie to żaden problem, a brak nowych wyzwań nie stanowi już wymówki przed wprowadzeniem aktywności do codziennego życia. Producenci sprzętu sportowego dokładają wszelkich starań, aby zapewnić trenującym szerokie możliwości rozwoju fizycznego. Przykład? Zamiast dobrze znanych ciężarków można sięgnąć po kettlebell. A w miejsce tradycyjnego steppera wybrać orbitrek. Grunt to się nie nudzić. Dzisiaj nie grozi to nawet tym, którzy zdecydują się na ćwiczenia w domowym zaciszu.

Trening, który się zmienia

Jednym z częstszych błędów laików jest powtarzanie tego samego treningu przez wiele miesięcy, a nawet lat. Tymczasem doświadczeni profesjonaliści zachęcają do urozmaicania sobie wyzwań ruchowych. Wynika to z kilku przesłanek, między innymi podyktowane jest:

  • zachęceniem do utrzymania aktywności, te same ćwiczenia w identycznej kolejności prędzej czy później staną się zniechęcające i żmudne,
  • zaangażowaniem do pracy różnych partii mięśniowych, nawet niewielka modyfikacja ćwiczeń często przekłada się na zakwasy, to dowód pracy nad nowymi częściami ciała,
  • wszechstronny rozwój psychofizyczny, warto nieustannie poszukiwać nowych wyzwań, sprostanie im poprawia samopoczucie i samoocenę ćwiczącego.

Zatem warto sięgnąć po kettlebell, jeżeli dotychczasowe ćwiczenia z hantlami trochę się już znudziły. Plan treningowy wymaga regularnego modyfikowania, dzięki czemu aktywność pozostanie ciekawym elementem codzienności. Zamiast postrzegać ją jak przykry obowiązek, będzie można się nią w pełni delektować.

W grupie raźniej?

Wiele zależy tu od indywidualnych predyspozycji osobowościowych. Niektórym najlepiej ćwiczy się wspólnie z rodziną czy przyjaciółmi. Członkowie grupy wzajemnie się motywują, a trening to też okazja do spotkania z bliskimi osobami. Kettlebell i inne rodzaje sprzętu można sobie pożyczać, więc jest taniej. Jednak nie każdemu taka forma ćwiczeń będzie odpowiadać. Niektórzy w wysiłku upatrują okazji do wyciszenia oraz zebrania myśli. W takim wypadku najlepiej trenować w pojedynkę. Dodatkową zaletą jest tu możliwość modyfikowania planu treningowego do czynionych postępów czy innych obowiązków. Najważniejsze to znaleźć sposób na wprowadzenie i utrzymanie regularnej aktywności. A to czy będzie się ćwiczyło razem czy z innymi, to już kwestia drugorzędna. Trening powinien być interesujący, więc nawet w grupie warto zadbać o jego dostosowanie do aktualnej formy poszczególnych uczestników. W ten sposób każdy będzie czerpał z wysiłku maksimum korzyści.

Kobieta zdjęcie utworzone przez pressfoto - pl.freepik.com